Gå och dö Windows 7

Mina vänner.

Jag verkligen fullständigt hatar Windows 7. Vilka inkompetenta idioter skrev det idiotiska operativsystemet? Mitt tangentbord har fått ordentliga skavanker av mina oräkneliga temperamentsutbrott. Häromdagen bestämde jag mig för att rensa upp datorn lite, den hade blivit seg och skrivbordet var nästan helt fyllt. Jag använde mig inte av något tredje-partsprogram, utan systemets egna diskrensare. När diskrensar-fönstret dök upp var flera rutor redan ikryssade, såsom att ta bort temporära internetfiler, tillägg och bla bla. Utan att jag hade läst igenom noga, klickade jag på "Rensa", med förutsättningen att Windows var smart nog att endast radera överflödigt skräp och lite så o si. Och vad händer? Jo, mina dokument och bilder raderades med nothing left.
- VAD I HELVETE, vrålade jag och slog näven i tangentbordet.
När mitt temperament hade sjunkit till nåt som kan anses hyfsat behärskat, provade jag att systemåterställa datorn. Efter en kvart var det klart, det gick smidigt. Föga förvånande hade dokumenten och bilderna inte kommit tillbaks, och ögonblicket därefter meddelar systemet mig "Systemåterställningen kunde inte genomföras, eftersom systemåterställningen kunde inte nå vissa filer i registret. Inaktivera ditt antivirusprogram och försök igen."
- Och det säger du nu! FÖRFAAN!
Gav det förbannade hoppjerks-operativsystemet ett försök till, inaktiverade antivirusprogrammet och återställde 4 timmar bakåt. En kvart senare är det heller ingen skillnad, systemet meddelar mig "000008 Okänt fel. Systemåterställningen kunde inte genomföras."
- NU JÄVLAR ÄR DET NOG!
Varför köper man inte en jävla Mac, enklare och bättre på alla vis. Fritt från virushot, tillförlitligt Time Machine-systemåterställningsprogram och ett mycket bättre troubleshoot-program.
Snyggt gränssnitt, välgjort och tillförlitligt.
Time Machine, Snyggt, välgjort och tillförlitligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0