Funderar på att köpa Mac!

Hej på er!
Efter häromdagens "dust" mot operativsystemet Windows 7, krångligheternas okrönte kung, går jag nu i starka tankar på att köpa en Mac. I min familj har vi flera stycken Macs, men jag är den ende utan, istället kör jag en Windows maskin med i7 och 6 gb ram, inköpt för cirka 1-2 år sedan.
'
Jag suktar en Mac för dess enkelhet, dess design och för dess otroliga finessrikedom med sina smarta och välgjorda funktioner. En Mac andas verkligen högklassig ingenjörskonst. Kortfattat kan man säga att en Mac är för en som vill få saker gjort, en Windows är för en som gillar att stöta på problem och fibbla med dessa.
'
Dessvärre finns det flera saker som talar emot, mitt samvete och Macens höga pris. Jag är en 15-årig grabb med ett 4-siffrigt belopp i min sparbössa. Som innan nämt har jag en vass speldator, som kan sjunga ut i minst ett halvt decennium innan den är helt utdaterad. Jag äger också, eller rättare sagt lånar, en bärbar skoldator. Jag har alltså en grym dator, en bärbar flexibel dator, och jag behöver verkligen inte en tredje. Till råga på allt har min kära mountainbike, med min barndom och 6 år på nacken, precis gått sönder, och det rejält. Växelmekanismen till de utanpåliggande växlarna slets av, med en bit av ramen. Behöver alltså köpa en ny cykel.
'
Vet verkligen inte vad jag ska göra...
'
Kram på er där ute i cyberrymden! Nu ska jag äta middagsmat.
Erik

Kommentarer
Postat av: Sofie | fiveseconds.se ♡

sv: Tack så mycket :D

2012-01-24 @ 20:28:01
URL: http://fiveseconds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0