En epok går i graven...

Mina vänner.

Jag har tråkiga nyheter. Min älskade cykel har brakat ihop nu. En Crescent Mountainbike med hela min barndom på... så många minnen och så mycket glädje och kärlek <3 ... cykeln som gav mig god kondition och stora lårmuskler efter de oräkneliga turerna i hemstaden Lund. Tack vare cykeln hittar jag nu runt i Lund som i min egen handske. Med cykeln har jag omilt buskört den i alla väder och vind, behandlad med kraftiga accelerationer på bakhjulet och flertalet gånger häftigt inbromsad på ett hjul (gissa vilket!). All respekt till min cykel, som pallade behandlingen av en stark lekfull grabb.
-
Vill påpeka framförallt att det var den cykeln som gjorde att mina lår pallade en 8 mils cykelresa på Bornholm med en 50 år gammal DBS utan växlar.
-
Cykeln (mountainbiken) är så välanvänd att den har burit 1 uppsättning däck förut, främre bromsklossar har bytts ut en gång och en gång brast kedjan. Nyligen brast sadeln efter en ofrivillig nedkörning i en tjälgrop, och nu slutligen slets hela växelarmen med en bit av ramen bort, växelarmen som hanterar växlingen på mina utanpåliggande växlar. Skadan går ej att reparera :(
-
Rest in Peace, dear Crescent Mountainbike.
Köpt våren 2006 efter en tids tjatande.
Brakade ihop januari 2012 efter sex års buskörande.
Lots of love to you <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0